Jak pokonać bezsenność?

Definicja braku snu

Bezsenność jest określana w fachowej lekturze jako brak snu. Częściej jest to zaburzenie snu. Najczęściej polega ona na trudności w zasypianiu, budzeniu się po krótkim śnie z niemożnością dalszego zaśnięcia. Nierzadko przy częstym nocnym budzeniu się pojawia się także uczucie niepokoju.

To jest choroba

Bezsenność może być objawem choroby psychicznej lub somatycznej. Staje się ona często skutkiem długotrwałego bólu lub świądu. Do bezsenności doprowadzić może także nerwica. Paradoksalną przyczyną bezsenności stać się może długotrwałe zażywanie lub nadużywanie leków nasennych. Nawet początkowe objawy bezsenności wymagają natychmiastowego leczenia. Blisko 70% Polaków jako skutki bezsennej nocy wymienia ból głowy, rozdrażnienie, ogólne zniechęcenie. Gdy stany zaburzenia snu znacznie się przedłużają mogą doprowadzić do poważnych powikłań zdrowotnych. Występują wówczas zmiany w funkcjonowaniu układu hormonalnego, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, a nawet zatory, zawały serca. Wiele osób cierpiących na bezsenność mylnie łączy je z chorobami, na które cierpią. To raczej wiele nieprzespanych nocy prowadzi do pogorszenia się stanu zdrowia. Szczególnie na bezsenność narażeni są ludzie będący pod stałym działaniem stresu. Przebywanie w stałym stresie działa niezwykle pobudzająco na organizm, który nie jest w stanie się uspokoić czy wyciszyć do tego by móc spokojnie zasnąć. Nie bez znaczenia jak się okazuje ma też brak ruchu na jakość naszego snu. Już niewielki wysiłek fizyczny pozwoli nam szybciej zasnąć i spać spokojnie w nocy.

Jak sobie z tym radzić?

By móc poradzić sobie z bezsennością należy zacząć od ustabilizowania trybu swojego życia. Należy wprowadzić pewien stały harmonogram zajęć. Należy unormować czas snu. Czyli wprowadzić stałą porę, o której kładziemy się do łóżka i zasypiamy, a także porę wstawania. Dla zachowania prawidłowej higieny snu nie należy przed snem spożywać substancji pobudzających takich jak na przykład alkohol czy kofeina. Ostateczną formą poradzenia sobie z bezsennością jest zażywanie leków nasennych. Jednak wadą leków nasennych jest to, że można się od nich szybko uzależnić. Ważne jest by dostosować rodzaj leku nasennego do rodzaju bezsenności. Jeśli ktoś ma tylko problemy z zasypianiem lekarz zapewne przepisze leki o krótkotrwałym działaniu. Gdy ktoś natomiast cierpi na przewlekłą bezsenność w zaleceniach lekarskich będzie zażywanie leku co kilka nocy by się nie uzależnić.

Ten wpis jest znajdywany przez następujące frazy kluczowe:

  • jak pokonac bezsennosc
  • bezsenosc jak pokonac

Podobne wpisy:

  • Bezsenność Czym jest bezsenność? Bezsenność określana jest jako zmniejszona ilość bądź jakość snu. Pomimo odpowiedniej długości...

Zostaw komentarz